REGULAMIN SKŁADANIA ZAPYTAŃ I ZAMÓWIEŃ

w Drukarni Project Sebastian Zgud (superdrukowanie.pl)

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Platforma Zapytań Ofertowych online znajdująca się na stronie internetowej pod adresem http://www.superdrukowanie.pl/ umożliwia wysłanie zapytania ofertowego za pośrednictwem Internetu zgodnie z niniejszym Regulaminem do firmy Project Sebastian Zgud.
  2. Przystąpienie do procedury wysłania zapytania ofertowego oznacza akceptację przez Klienta zasad wynikających z niniejszego regulaminu oraz zobowiązuje Klienta do przestrzegania zawartych w nim reguł.
  3. Odbiorcą zapytań ofertowych ze strony www.superdrukowanie.pl jest PROJECT Sebastian Zgud, ul. Ojców Oblatów 1, 54-239 Wrocław, NIP 895-165-01-44, REGON 931975376, zwana dalej Drukarnią.
  4. Prezentowane na stronie www.superdrukowanie.pl ceny są cenami netto i są wyrażone w złotych polskich. Ceny nie uwzględniają kosztów wysyłki. Koszty wysyłki/transportu są doliczane, jako osobna pozycja I wyliczane indywidualnie po ostatecznej akceptacji przygotowanej oferty handlowej. Informacja o cenie wysyłki podawana jest w ofercie handlowej przygotowanej indywidualnie dla każdego Klienta.
  5. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronie www.superdrukowanie.pl poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy (zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego).

1. Zakres obowiązywania

  1. Poniższy Regulamin Zapytań i Zamówień dotyczy Klientów tj. osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, wyposażone w zdolność prawną przez ustawę.

  2. Przez użyty w niniejszym Regulaminie zwrot „Drukarnia” należy rozumieć firmę PROJECT Sebastian Zgud z siedzibą we Wrocławiu.

  3. Przez użyty w niniejszym Regulaminie zwrot „Klient” należy rozumieć osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, wyposażone w zdolność prawną przez ustawę.

2. Zamówienia

  1. Zamówienia od Klientów przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej tj. mailowej. Zamówienia składane telefonicznie czy via sms nie będą akceptowane.

  2. Po otrzymaniu mailowej informacji od Klienta, Pracownik Biura Drukarni generuje w Systemie dokument zwany „Potwierdzeniem Zamówienia” i odsyła go do Klienta celem akceptacji. Po otrzymaniu od Klienta zaakceptowanego „Potwierdzenia Zamówienia” staje się ono wiążącym.

  3. Zamówienie powinno dokładnie określać rodzaj stosowanego materiału, wymaganą rozdzielczość i technologię druku (cyfrowy, solwentowy, sublimacyjny, UV), dokładny wymiar wydruku oraz ilość sztuk, a ponadto ustalone warunki płatności oraz dostawy.

  4. W przypadku konieczności wprowadzenia przez Klienta późniejszych zmian, w wyniku których konieczne będzie wykonanie powtórnych wydruków (również próbnych) wszelkimi kosztami (wykonane już wydruki, ewentualne próbki, nowe wydruki) obciążony zostanie Klient.

  5. W przypadku reklamacji, jakiekolwiek ustalenia słowne nie będą brane pod uwagę.

3. Projekty, wydruki próbne i ich koszty.

  1. Koszty projektów, wydruków próbnych i innych prac wstępnych powstałych na zamówienie Klienta niebędącego konsumentem są doliczane do rachunku nawet w przypadku braku oficjalnego zlecenia.

  2. Po wykonaniu zlecenia Drukarnia przechowuje materiały dostarczone przez Klienta w okresie 6 tygodni. Po tym czasie Drukarnia nie odpowiada za powierzone mienie. Dotyczy to zarówno nośników CD, projektów zapisywanych na FTP, materiałów powierzonych oraz nieodebranych terminowo zamówień.

  3. Produkcja przebiega w oparciu o specyfikację określoną przez Klienta w zamówieniu. Drukarnia nie ma obowiązku oceny prawidłowości i celowości otrzymanych przez Klienta prac. Nie ponosi też odpowiedzialności za błędy w projektach nadesłanych przez Klienta – w tym błędy literowe, wymiarowe, czy kolorystyczne.

  4. Drukarnia nie sprawdza poprawności i prawidłowości dostarczonych przez Klienta plików na nośnikach pamięci. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za powstałe z tej przyczyny szkody.

  5. Drukarnia nie odpowiada za naruszenie praw osób trzecich, a za wszelkie treści zawarte w nadesłanym przez Klienta projekcie odpowiada Klient. Zobowiązuje się on tym samym wyłączyć Drukarnię od wszelkich ewentualnych spraw związanych z roszczeniami osób trzecich do odszkodowań za naruszenie ich praw oraz od odpowiedzialności za treść zawartą w realizowanych pracach.

  6. W przypadku druku na materiałach powierzonych przez Klienta, Drukarnia nie odpowiada, za jakość powierzonych materiałów oraz ewentualne zabrudzenia lub uszkodzenia mogące wystąpić w trakcie drukowania, a wynikające z powodu złej jakości powierzonych materiałów. Wówczas Drukarnia zobowiązuje się do niezwłocznego wstrzymania druku i poinformowania Klienta o zaistniałych okolicznościach.

  7. W wyjątkowych sytuacjach (np. wydruki sponsorowane) lub za zgodą Klienta Drukarnia jest upoważniona do umieszczenia własnego logo na wytworzonym produkcie.

  8. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli wykorzystanie powierzonych przez Klienta materiałów wywoła roszczenia odszkodowawcze osób trzecich.

  9. Obowiązkiem Klienta jest zatwierdzenie wydruku próbnego. Za jakiekolwiek błędy przeoczone przez Klienta Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności. Wszelkie zmiany przekazane telefonicznie, aby zostały uznane, wymagają ich pisemnego potwierdzenia. Jeżeli Klient nie żądał wydruku próbnego Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za odstępstwa od żądanych przez Zleceniodawcę kolorów.

4. Realizacja Zamówienia.

  1. Zwyczajowo przyjęty termin realizacji zamówienia to 4 dni robocze. Termin ten jest liczony od chwili doręczenia wszelkich plików produkcyjnych i zaakceptowania zamówienia przez Klienta.

  2. Informacji o terminach realizacji, podobnie jak innych informacji związanych z plikami i produkcją udzielają pracownicy Biura Drukarni.

  3. Termin realizacji Zamówienia wydłuża się w przypadku wystąpienia przeszkód siły wyższej, które nastąpiły po podpisaniu zamówienia i które są niezależne od Drukarni. Dotyczy to również sytuacji, w których okoliczności te wystąpią z winy dostawców Drukarni. O zaistnieniu wyżej wymienionej sytuacji Drukarnia niezwłocznie informuje Klienta oraz ma obowiązek określić najszybszy możliwy termin realizacji wstrzymanego zlecenia.

  4. Klient będący konsumentem po złożeniu zamówienia nie może od niego odstąpić jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  5. Klient niebędący konsumentem po dokonaniu akceptacji złożonego zamówienia nie może od niego odstąpić.

  6. Wszelkie wydruki mogą nieznacznie odbiegać kolorystycznie od zaakceptowanych projektów, jak również mogą nieznacznie różnić się wielkością. Przyczyną okoliczności wymienionych w zdaniu poprzedzającym są niejednorodne materiały stosowane przez producentów, dostawców Drukarni oraz naturalna ich kurczliwość (szczególnie materiały flagowe, blockoutowe i inne) lub stosowana partia tuszu.

5. Terminy dostaw, przesunięcie terminów dostaw, niemożność dostarczenia.

  1. Termin dostawy wydłuża się o czas, w przeciągu, którego Klient opóźnił się z wywiązaniem ze swoich obowiązków względem Drukarni lub w istotny sposób zmienił zakres zamówienia.

  2. Odszkodowanie za opóźnienie spowodowane winą Drukarni, w stosunku do Klienta niebędącego konsumentem, nie może przekraczać 10% niezrealizowanej w terminie wartości zamówienia.

6. Wysyłka i przejęcie ryzyka.

  1. Wysyłkę towaru oraz jego ubezpieczenie na czas transportu Drukarnia realizuje tylko na wyraźne żądanie i koszt Klienta.

  2. Jeżeli wysyłka towaru zostanie opóźniona na żądanie lub z winy Klienta, przechowywanie zamówionego towaru odbywa się na koszt i ryzyko Klienta.

  3. Drukarnia ma prawo zutylizować zamówienie Klienta, jeżeli zamówienia nie odbierze i składowanie trwa więcej niż 5 dni roboczych, nie wyłącza to odpowiedzialności Klienta od zapłaty Drukarni za zamówienie oraz koszt magazynowania.

  4. Ryzyko przypadkowej utraty towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania towaru spedytorowi lub przewoźnikowi.

7. Ceny – zapłata.

  1. Ceny ustalone w cenniku Drukarni nie obejmują kosztów przesyłki, ewentualnej pracy grafików oraz nie zawierają podatku VAT. Należy je traktować poglądowo. Ostateczny koszt zamówienia określają pracownicy Biura Drukarni.

  2. Klient jest zobowiązany do zapłaty wstępnej zaliczki w kwocie 50% wartości ceny ustalonej przy zamówieniu. Zaliczkę należy wpłacić w ciągu 3 dni od dnia zaakceptowania zamówienia przez Drukarnię.

  3. W przypadku opóźnień płatności Drukarnia nalicza odsetki ustawowe.

  4. W przypadku, gdy Klient zalega z płatnością za poprzednie zlecenie lub zlecenia albo nie wywiązuje się z płatności uzgodnionej zaliczki, Drukarnia ma prawo wstrzymać lub przerwać realizację zlecenia, a także odmówić wydania prac.

8. Reklamacja z powodu usterek lub złej jakości i gwarancja.

  1. Jeżeli przy zamówieniu nie zastrzeżono inaczej, Drukarnia wykonuje zamówienie normalnej (średniej) jakości.

  2. Klient niezwłocznie po doręczeniu zamówienia sprawdza je co do ilości, jakości, zagwarantowanych właściwości oraz ewentualnych usterek lub braków. Braki lub usterki należy reklamować w Drukarni w ciągu 48 godzin od chwili doręczenia zamówienia, poprzez pisemne zawiadomienie.

  3. Klient ma obowiązek udostępnienia reklamowanego towaru Drukarni celem potwierdzenia wady.

  4. Reklamacja może być uznana tylko w przypadku zwrotu reklamowanego towaru w ciągu 7 dni od zgłoszenia braku lub usterki.

  5. Drukarnia rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od dostarczenia reklamowanego towaru przez Klienta.

  6. W przypadku uznania zasadności reklamacji Drukarnia może obniżyć cenę zamówienia lub dostarczyć towar wolny od wad.

  7. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki z zamówieniem, Klient ma obowiązek sporządzenia protokołu szkody podpisanego przez przewoźnika. Brak protokołu pozbawia Klienta skutecznego dochodzenia odszkodowania.

  8. Brak jakiejkolwiek części dostarczonego towaru nie upoważnia do reklamowania całej dostawy.

  9. W przypadku wydruków kolorowych we wszystkich metodach drukowania - reklamacji nie podlegają nieznaczne odchylenia od oryginału. Odnosi się to również do porównania wydruków próbnych z drukiem nakładu.

  10. W przypadku druku na powierzonych przez Klienta materiałach, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za ich jakość.

  11. Odpowiedzialność odszkodowawcza Drukarni zostaje ograniczona do wysokości złożonego w Drukarni zamówienia.

9. Ogólne ograniczenie odpowiedzialności cywilnej.

  1. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli poprzez wykonanie zlecenia Klienta zostały naruszone prawa osób trzecich.

  2. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za wybrakowane dostawy oraz usługi wykonane przez podmioty trzecie, chyba że ponosi winę w wyborze.

10. Miejsce wykonania, sąd właściwy i obowiązujące prawo.

  1. Miejscem wykonania zamówienia jest siedziba Drukarni, chyba że Klientem, który żądał przesłania zamówienia w oznaczone miejsce jest konsument.

  2. Miejscem płatności jest siedziba Drukarni.

  3. Wyłącznym Sądem właściwym dla rozpoznania wszelkich sporów powstałych między stronami jest Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu.